Skal du på skitur fra CPH med SAS, Atlantic Airways eller DAT, kan du nu få transporteret din bagage til lufthavnen og indleveret den direkte til flyselskabet af firmaet Valizo.
Alle de tusindvis af danskere, der om få måneder tager på skiferie med fly ud af København, kan nu få transporteret deres tunge bagage til lufthavnen af det danskejede bagagefirma Valizo. Flyver du med fx SAS, kan du slippe for at stå i kø ved check-in og stor bagage indlevering.
- Men hvorfor skal en velfortjent ferie altid begynde med stress og slæb? Sådan tænkte folkene bag bagagefirmaet Valizo, den gang de fik forretningsideen: Valizo kører hjem til din bopæl, tjekker dig ind, henter din bagage og transporterer den til lufthavnen. Inden de forlader dig, har du fået både boardingkort og bagagekvitteringer udleveret af Valizo sikkerhedsgodkendte chauffør. Du kan således tage til lufthavnen med din håndbagage og gå direkte op til security-check.
Foregår transporten fra en forstad til København, skal du betale 395 kr. for check-in og transport af op til 6 stk. bagage. Prisen stiger en smule, jo længere væk fra hovedstaden, du bor.
Siden Valizo kom på markedet i sommeren 2016, har charterturister hos Spies, Apollo, Nortlander m.fl. kunnet gøre brug af firmaets bagageservice, og nu, hvor det også er muligt med SAS, Atlantic Airways og DAT, betyder det, at omkring 1.000 flere skirejsende hver lørdag i vintermånederne kan slippe for at slæbe ski og støvletasker til Københavns lufthavn.
Slipper for slæb og stress
- Vi brugte Valizo til check in og opsamling af vores bagage i marts, og det var med fuld tilfredshed, fortæller fortæller Palle Martin Skjaldgaard fra Roskilde Skiklub, der har brugt Valizo med stor succes til deres grupperejse i marts. – Vi var en stor gruppe, og os der boede tæt på Roskilde kunne med fordel benytte os af gruppe check in og indlevering af bagage i god tid forud for vores afgang, – fortsætter han. – Valizo hentede bagagen, og vi tog bussen til CPH lufthavn. Det fungerede rigtig godt, og vi gik bare direkte til security samt videre op til loungen, mens vi så de lange køer i terminalen, som vi slap for. Vi slap helt for at slæbe og stå i kø, for boardingkortet havde vi også fået udleveret af Vaizo tidligere på dagen.
Da vi kom derned, var det tydeligt, at alle de ski, der var indleveret af Valizo i god tid, var nået frem. Der var nogen, som ikke nåede at få plads i flyveren til deres ski, så vi helt sikkert tilbyde vores medlemmer Valizo service igen til vores næste tur i uge 11, slutter Palle.
Et godt koncept
– Selve transporten af bagagen udgør kun halvdelen af den ydelse, som kunden får hos Valizo. Den anden halvdel oplever de rejsende, når de ankommer til lufthavnen med deres boardingkort i hånden. Her oplever vores kunder virkelig hvordan de går udenom køen til Bag Drop og alt den forvirring der er om checkin skranken og ikke mindst vandringen ned til odd-size. Udtaler Kundeservicechef i Valizo, Mette Kurir Bursell
Sikkerhed i højsædet
Netop sikkerheden er vital, når det handler om håndtering af andres bagage. Derfor er Valizo blevet sikkerhedsgodkendt af SAS og af lufthavnen, og firmaets medarbejdere er godkendt af politi og PET. Valizo skal sikre, at bagagen transporteres og håndteres i henhold til strikse sikkerhedsprocedurer, som flyselskaberne og lufthavnen er underlagt af myndighederne.
Også bagagetransport ved hjemrejse
Med Valizo kan flypassagerer også slippe for at slæbe bagagen hjem fra lufthavnen, når ferien er slut. For 100 kroner mindre end udrejse-transportens pris, bringer Valizo ski og kufferter hjem til kunden igen. Man kan endda vælge at få kørt sine ski til ski-service og evt. langtidsopbevaring i skibutikken Snow Fun, som Valizo samarbejdet med.
Valizo ejes og drives af fire danske partnere, som bl.a. har erfaringer fra ansættelser i lufthavnens sikkerhedsafdeling, med transport og logistik samt konsulentarbejde for virksomheder relateret til luftfartsindustrien.
Yderligere oplysninger:
Valizo: Mette Bursell, partner. Tlf. 53 700 726, E-mail: mkb@valizo.eu